יצירת אנימציה עם AI

בשבועות האחרונים אני חוקר ובודק את מנועי הגרפיקה ו-AI השונים. Midjourney, Dalle-2, ולאחרונה גם המנוע Stable Diffusion. עוד לא החלטתי למה זה מעניין אותי. בין אם זה כלי לתהליכי היצירה הכתובה שלי (למשל יצירת סצנות ויזואליות שיתכתבו עם רעיונות שיש לי), או כלי לעבודה יצירתית אחרת. כך או אחרת, הטכנולוגיה מהפנטת ומתקדמת בקפיצות ענק שבוע אחר שבוע. טכנולוגיה לשם עצמה לא מעניינת, אלא מה שאפשר לעשות איתה. מתוך סקרנות התחלתי לבדוק את האפשרות של איטרציות על אותה יצירה, התאמות קטנות ומשחק. אני אתאר כאן את התהליך לטובת הסקרנים.

מה צריך: גישה ל-Midjourney (משתמשים דרך Discord), Adobe Photoshop, Adobe Animate. בערך חצי שעה מחייכם.

שלב ראשון – יצירת תשתית ויזואלית

נכנסתי ל-Midjourney ויצרתי אימאג' אותו רציתי. כעיקרון יכולתי לעבוד על אותו Seed (בוחרים באימוג'י של מעטפה ב-Discord), ולייצר וריאציות שונות. בחרתי לייצר את התמונה עם המנוע של Stable Diffusion, שנמצא כרגע בבטא, מה שיצר אימאג'ים מוצלחים במיוחד. מבין שני האימאג'ים, אימאג' אחד כלל דרקון מוצלח, והשני רקע מוצלח.

זה האימאג' עם הדרקון המוצלח:

Prompt: dragon firing death and destruction over a city, forgotten realms style –test –upbeta

וזה האימאג' של הרקע המוצלח יותר:

Prompt: dragon firing death and destruction over a city, forgotten realms style –test –upbeta

לשתי התמונות עשיתי Upscale ויצוא באיכות גבוהה כדי שיהיה לי קל לעבוד איתן.

שלב שני – חיתוך והכנה להנפשה

לאחר מכן פתחתי את הפוטושופ, וגזרתי את הדרקון המוצלח יותר, מתמונה אחת, וניקיתי את התמונה השנייה מהדרקון הפחות מוצלח. כדי להשלים את החור שנוצר ברקע, בחרתי בכלי הדלי צבע, תוך בחירה באפשרות המילוי Content Aware. כאן המקום לפרגן לאדובי על השימוש המוצלח מאוד בכלי AI בתוכנות שלה. למדתי על חלק גדול מהאפשרויות ב-TikTok, שהוא ערוץ למידה נהדר לטריקים שונים עם תוכנות, והפיצ'ר של Content Aware פשוט משלים את הרקע בעזרת AI. הדרך להגיע אליו היא Shift F5, אבל קודם יש לסמן אזור אותו רוצים למלא. אפשר גם ללכת ל-Edit ולבחור שם את האפשרויות מילוי (Fill).

לאחר מכן שתלתי את הדרקון שרציתי בתמונה, ושמרתי את ה-PSD. עד כאן לאדובי פוטושופ. מכאן עברתי ל-Animate.

שלב שלישי – הנפשה

אני אודה שלא התעסקתי עם Animate כל כך. אי שם בזמן הלימודים לפני עשור וקצת, למדתי Flash, אז אני מכיר את העקרונות, אבל Animate היא כלי אחר מאוד, עוצמתי וגם בו הוטמעו לא מעט כלי AI. הייתה לי הנחה סמויה שהוא יאפשר לי לעשות אנימציה קלילה על האימאג'ים.

ראשית ייבאתי לתוך Animate את קובץ ה-PSD שהכנתי. לאחר מכן, השתמשתי בכלי הנעץ כדי לבנות מפה מהירה של הדרקון. סימנתי בה שלוש נקודות – אמצע ושתי נקודות כנף. לאחר מכן יצרתי כמה Key Frames באינטגרלים קבועים והזזתי את נקודת האמצע למעלה ולמטה, מה שאפשר לי לייצר תנועה של למעלה ולמטה, כאילו הדרקון מנופף בכנפיו. בין אלו יצרתי Motion Tween.

דרקון במצב בסיס
דרקון מנופף למטה (הסיכה האמצעית עולה למעלה)
הדרקון מנופף למעלה (הסיכה האמצעית יורדת למטה)

לאחר מכאן סידרתי את הפריים עם כלי המצלמה. יצרתי שכבה חדשה של מצלמה, בחרתי את הכלי של המצלמה, וסימנתי לה תנועה בין Keyframe אחד לשני. גם כאן סידרתי Motion Tween איטי עם זום מסוים על האימאג' בין Keyframe אחד לשני. זה עזר לי לייצר אשליה של תנועה במסך גדול יותר.

לבסוף עשיתי Export והמרה ל-MP4. התוצאה לפניכם.