הרצאות, טורי דעה וקריאה לועדת חקירה ממלכתית

החודש היה מלא בעשייה מכל טוב. הוא התחיל בהרצאה הראשונה שלי על הספר "שני הקבועים" ועל העולם הבא. היא התקיימה בבית ראשונים בגבעתיים, היה אולם מלא, וזו הייתה יציאה לדרך מצוינת מבחינתי. אני הרבה זמן מתכנן לצאת להרצאות מחוץ לאקדמיה, ואני מכין עוד בקנה. ההרצאה הקרובה תהיה ב-8/8/2024, גם היא בבית ראשונים, היא תהיה במתכונת של ערב משותף עם סופרים נוספים של פנטזיה יהודית, ובה כל אחד מאיתנו יציג את מרכולתו. ישתתפו יהודית קגן, וד"ר איל חיות-מן, שכתבו שניהם ספרים מצוינים. יהודית את "חרשתא" שכל מי שאני מכיר שקרא נפל מהרגליים. איל כתב את "מסכת תהום", שהוא לטעמי ספר יוצא דופן באופן שבו הוא מתאר את הימים אחרי חורבן בית שני. לינק לפייסבוק.

חוץ מזה החודש בצוות דרכנו, יחד עם משפחות שכולות וחטופים, הרמנו קמפיין מימון המונים להגשת עתירה נגד המדינה מדוע בעצם שלא תוקם ועדת חקירה ממלכתית. קרוב ל-100,000 ש"ח גויס מהציבור, העתירה הוגשה ובג"צ דרש מהמדינה לתת תשובה. היה לי חשוב אישית שהבג"צ יוגש, ואני מאמין בכל ליבי שועדת חקירה ממלכתית צריכה להיות מוקמת. לאורך העשור האחרון עסקתי רבות בסוגיית עזה וישראל, ובכלל הפלסטינים ואנחנו, ואני חושב שיש כאן כשל עמוק באופן שבו נערכנו לאפשרויות השונות שניהול הסכסוך מוביל אליהן, ובכלל בעצם קיומו של ניהול הסכסוך. ועדת חקירה היא אירוע ממלכתי שמאפשר להסתכל קדימה על איך להשתפר. הוא חלק מהחלמה, ואני מאוד מקווה שהמדינה תודיע שהיא תקים אחת כזו, ולא תנסה לעשות תרגיל פוליטי כזה או אחר. לראיון איתי בנושא במעריב לחצו כאן.

התחלתי לפרסם טורי דעה ב-JPOST, המגזין הדיגיטלי של הג'רוזלם פוסט. הטור הראשון עוסק במורשת נתניהו וההסכם האזורי. אתם מוזמנים לקרוא אותו כאן.