יורם אבידן, CTO AMRT
קיים ממשק בין הצרכים של עולם המשחקים לעולם התעשיות הבטחוניות. קיים תחום שמתממשק בין הצדדים, בעיקר בכל הקשור לתרגול ושימושיות בדברים. למשל, קציני אמל”ח שלקחו רעיונות מ-CALL OF DUTY BLACK OPS 2 בשביל לייצר קוואדרופרים. בכיוון ההפוך משחקי מחשב שלוקחים רעיונות צבאיים, במטרה לייצר סיפורים משחקיים וחוויה משחקית.
התחום עצמו מגלגל כסף רב, תחום המשחקים עשיר מאוד, ותעשיות בטחוניות הן תעשייה יציבה שגם כן מגלגל כסף. EA למשל מדגימה צמיחה כלכלית חזקה בעקבות הבשלה של טכנולוגיות עיבוד אותות ווידאו. הכניסה של רשתות חברתיות הובילה לצניחה בהכנסות וסף הדרישות הטכנולוגיות של הציבור צנח (2008). הצניחה בהכנסות של חברות הטכנולוגיה מזוהה לא עם חברות המשחקים, אלא עם הצרכים של תעשיות אחרות המחפשות את המוצרים הטובים אותם משחקי המחשב נותנים. נוצרת תשייה עם עודף מחשוב, עם כוח יוצא דופן בעוצמתו שיש לעשות בו שימוש.
המשותף למשחקים וסימולטורים צבאיים הוא אפקט ה-SUSPENSION OF DISBELIEF. אנחנו רוצים להאמין במשחק שאנחנו בחוויה. אותו התהליך מתקיים במשחק ובסימולטור. המטרה המשותפת השניה היא שיפור מיומנויות. הן במשחקים והן במערכות צבאיות יש רצון לשפר את היכולות של השחקן/המשתמש בסימולטור. ככל שמשחק מורכב יותר ויותר, המשחק הולך ומתארך.
השלב הבא בהתפתחות הוא משחקי AR, המאפשרים משחק בסביב אמיתית תוך שתילת אלמנטים נוספים עליו. הכניסה של גוגל גלאס ואלמנטים נוספים אחרים היא עדות לעוצמה שהתחום הזה הולך לקבל. הצבא יודע לעשות וידאו פרוססינג וזיהוי בלייב, השוק האזרחי עדיין לא הבשילה לתוכו הטכנולוגיה האמורה.